admin ۲۶ مهر ۱۴۰۲ 0 نظر

6 شیوه مذاکره برای مشاورین املاک

نویسنده: صابرجعفری / با نگاهی به کتاب اصول مذاکره اثر برایان تریسی

  1. مذاکره برد_باخت
  2. مذاکره باخت _برد
  3. مذاکره باخت _باخت
  4. مذاکره سازش
  5. مذاکره عدم معامله

شش شیوه مذاکره

1.مذاکره برد باخت

این مذاکره زمانی اتفاق می افتد که فروشنده هرچه میخواهد بدست می آورد و خریدار از تقریبا همه چیز را از دست میدهد  ، در روش مذاکرات معمولا فروشنده از اینکه خریدار از ملک کورد معامله خوشش آمده اطمینان دارد و نه حاضر است از قیمت معامله تخفیف دهد و نه حاضر میشود در شرایط پرداخت و نحوه تحویل مورد معامله کوتاه بیاید و سخت ترین شرایط ممکن را برای خریدار اعمال میکند و اصلا برایش مهم نیست که خریدار ناراحت شود.

 2.مذاکره باخت برد

این مذاکره زمانی اتفاق می افتد که فروشنده به واسته رکود بازار شدیدا به نقدینگی نیازمند است و خریدار این مسئله را به خوبی درک کرده ، به  همین دلیل به جای اینکه فروشنده قیمت مورد معامله رامشخص نماید ، خریدار پیش دستی کرده و میگوید من این ملک را 20% ارزان تر ار قیمت اعلامی و با شرایط سه ماهه میخواهم، از آنجا که خریدار نسبت به رکود بازار مطلع است، تمام تلاش خود را میکند که به ارزان ترین قیمت و در بیشترین اقساط معامله را انجام نماید ، و فروشنده که گرفتار رکود بازار شده ، با ناراحتی و از روی اجبار تن به این معامله میدهد.

3.مذاکره باخت باخت

این نوع از مذاکرات معمولا در قراردادهای پیش فروش بسیار زیاد اتفاق می افتد ، زمانی که فروشنده موفق به تحویل واحد نشده است و 30 % از رقم ثمن معامله را ضمانت تحویل واحد قرارداده و خریدار نیز به واسطه عدم تحویل واحد توسط فروشنده در حال ضرر مالی است ، زمانی که آین دو شخص با هم روبرو میشوند و به دلیل عدم اطمینان به یکدیگر حاضر نیستند با هم توافقی انجام دهند که واحد مورد معامله زودتر اماده و تحویل دهند ، این مسئاله باعث میشود هر دو طرف بازنده مذاکره باشند.

4. مذاکره سازش

در این نوع مذاکره هر دو طرف چیزی به دست می آورند و در نتیجه راحت ترند، اما نیازهای هیچ یک از آنها به طور کامل تامین نمیشود ، و در انتها با دلخوری مذاکره را ترک میکنند و ترجیح میدهند مشکل را از طرق دیگر مثل مراجعه به مراجعه قانونی حل کنند.

5. مذکره عدم معامله

در این نوع مذاکره معامله ای بین طرفین صورت نمیگیرد ، همانند جلسه ای که بابت خرید و فروش یک ملک برگذار میشود و هر دو طرف مایل به معامله هستند اما به دلیل وجود مستاجر در ملک مورد معامله و عدم تخلیه آن در مدت زمانی که خریدار مطالبه مینماید ، قراردادی منعقد نشده و طرفین جلسه را ترک میکنند.

6.برد برد

بهترین نوع مذاکره ، مذاکره ی برد – برد است ، تصور کنید خریدار و فروشنده ای بر سر میز مذاکره نشسته و با آرامش کامل صحبت های یکدیگر را گوش میکنند ، و برای مشکلات یکدیگر راه حل پیدا میکنند و در نهایت با رضایت کامل نسبت به امضای قرارداد اقدام میکنند ، در این معامله یک مذاکره برد – برد رقم خورده و طرفین با خوشحالی جلسه مذاکره را ترک میکنند.

با آگاهی نسبت به نوع مذاکره میتوانید جلسات مذاکره اتان را با بهترین شکل ممکن برگذار کنید ، پس لطفا این مقاله را به همکاران و مشاوران خودتان پیشنهاد کنید.

شما میتوانید تمامی خدمات ملکی خود ، چون خرید، فروش، رهن ، اجاره، مشارکت در ساخت را ، با خاطری آسوده به مجموعه ملکی دیوان بسپارید.

املاک دیوان از سال 1390 در شهر زیبای بندرعباس شروع به فعالیت نمود و رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و وسیع شدن دنیای دیجیتال، فعالیت خود از سال 1402 بر بستر وب آغاز نمود،این مجموعه با بهره گیری از پتانسیل جوانان مستعد و پر انرژی ، خدمات ملکی را به ساده ترین روش ممکن و با بالاترین میزان امنیت معاملاتی،  به بندرعباسی های عزیز ارائه مینماید ، فقط کافیست ، تقاضای خود را در سایت  دیوانملک ثبت نمایید.

دیوان خانواده ای به وسعت ایران

نویسنده: صابر جعفری

پیام بگذارید